Skip to main content

              

Globalt Fokus søger en struktureret og detaljeorienteret projekt controller

Brænder du for at bidrage til en organisation, der arbejder for global bæredygtig udvikling, der har mennesker og planeten i centrum. Hvor et af dine redskaber er excel ark og du får tallene bag de gode resultater til at stemme. Så har vi lige jobbet for dig i et dynamisk sekretariat med engagerede, ambitiøse og dygtige kolleger med en arbejdskultur, hvor vi løfter i fællesskab til fordel for en vigtig sag.

Globalt Fokus er vokset betydeligt de seneste år og med stadig flere medarbejdere, et øget budget, der tæller et stigende antal bevillinger, har vi brug for en kompetent og struktureret controller, så vi fortsat lykkes med at levere resultater af høj kvalitet på et stærkt fundament. 

Som vores kommende controller har du blik for detaljerne, og du er dygtig til at analysere tallene, sørge for at de har den rigtige kvalitet og oversætte dem til rapportering og ledelsesinformation. Du er god til at tage initiativ, være opsøgende og i samarbejde med fagmedarbejdere løfte, udvikle, og tilpasse Globalt Fokus til den nuværende situation.

Om stillingen 

Du bliver en vigtig brik i af løfte opgaven for at sikre økonomisk styring, administration og rapportering af vores bevilliger både fra Udenrigsministeriet (Danida) og EU. Selvfølgelig i overensstemmelse med Globalt Fokus egne retningslinjer samt donores krav. Arbejdet vil blive udført i samarbejde med Globalt Fokus’ bevillingsansvarlige, donorer, vores eksterne bogholderi og de øvrige medarbejdere i økonomiteamet.

Dertil kan opgaverne indebærer:  

  • Budgetlægning og -revision for vores bevillinger 
  • Afstemning af bankbalancer 
  • Udarbejdelse af timefakturering 
  • Rejse- og diætafregning  
  • Indrapportering og afstemning af B-indkomst 
  • Opsætning af dashboards i Power BI til videre ledelsesinformation og -analyse 
  • Kvalitetssikring af økonomidata på tværs af Globalt Fokus 
  • Øvrig udvikling af Globalt Fokus digitaliseringsrejse 
  • Øvrige ad hoc opgaver der falder ind under administration, finans, HR og IT  

Stillingen er nyoprettet, og det vil derfor være muligt for dig at sætte dit eget præg på opgaveløsningen. Du vil i det daglige arbejde referere til Globalt Fokus økonomi- og administrationschef.

Om dig 

Din uddannelsesmæssige baggrund skal minimum være på bachelor niveau inden for business administration, controlling, finance eller anden offentlig forvaltning. Vi forventer ikke, at du har lang erfaring på arbejdsmarkedet, til gengæld ser vi gerne, at du er drevet af at finde de bedste praktiske løsninger og er komfortabel med at udføre dem i praksis.  

Derudover ser vi gerne, at du har flere af de følgende kompetencer:  

  • Erfaring med brug af Excel, Power BI og ERP systemet Microsoft Dynamics 365 vil være en stor fordel  
  • Erfaring med compliance og administrativ håndtering af bevillinger fra Udenrigsministeriet og EU  
  • Er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst men har samtidig det store overblik 
  • Nyder at fordybe dig i kompliceret opgaver men er samtidig også motiveret af at løse opgaver som en del af et team 
  • Kommunikerer godt i skrift og tale (gerne også på engelsk) 
  • Trives i en foranderlig hverdag, hvor der veksles mellem store og små opgaver 
  • Har interesse for den internationale udviklings- og humanitære dagsorden 

Desuden, har du en grundlæggende forståelse for og føler dig repræsenteret i Globalt Fokus’ overordnede vision og mission som samlende platform.

Om Globalt Fokus

Globalt Fokus er en samlende platform for danske civilsamfundsorganisationer engageret i internationale udviklings-, miljø, og humanitære aktiviteter. Gennem national og international politisk interessevaretagelse samt styrkelse af vores cirka 80 medlemmer arbejder vi for en mere retfærdig og bæredygtig verden båret af et stærkt og mangfoldigt civilsamfund. 

Vi tilbyder 

  • Et job i et dynamisk sekretariat med engagerede, ambitiøse og dygtige kolleger med en arbejdskultur, hvor vi løfter i fællesskab til fordel for en vigtig sag  
  • En høj grad af medbestemmelse og mulighed for at gøre jobbet til dit eget 
  • En spændende digitaliseringsrejse, hvor vi er igennem vores processer og procedurer for at tilpasse og optimere, der hvor det giver mening for vores nye størrelse og engagement  
  • Hyggeligt kontor i hjertet af København med mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen

Ansættelsesvilkår

Stillingen er i udgangspunktet en fuldtidsansættelse med opstart 1. oktober eller snarest muligt derefter. Løn og arbejdsvilkår følger Globalt Fokus’ husaftale.  

Ansøgningsprocessen 

Stillingen søges ved at indsende en motiveret ansøgning og CV til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. senest senest d. 14. august. kl.23.59. Skriv “Controller” i emnefeltet. Første samtaler forventes afholdt den 22/8-2024.

Spørgsmål til jobbet eller ansættelsesprocessen kan henvendes til økonomi- og administrationschef Katrine Skamris på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. / +45 3134 0714. Grundet sommerferie gerne kun i perioden 5/7-24 til 12/7-24 og igen fra 5/8-24 til 9/8-24. 

En af Globalt Fokus’ kerneværdier er mangfoldighed, og vi opfordrer alle interesserede i at søge jobbet uanset køn, etnisk baggrund, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Vi ser frem til at læse din ansøgning. 

 

  • Oprettet den .

Tilmeld dig vores nyhedsbrev


Få nyheder om vores arbejde, aktiviteter og events direkte i indbakken.

Mød os

Rysensteensgade 3
København V, 1564
Danmark

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


© Globalt Fokus