Skip to main content

              

Globalt Fokus søger økonomi- og administrationschef

Vil du være med til at udvikle og tilpasse stærke økonomi- og administrationsstrukturer i en organisation, der vokser, og som har som vision at skabe en fredelig, retfærdig og bæredygtig verden? Og er du en dygtig, erfaren og detaljeorienteret økonomi- og administrationschef, så er du og os måske det match, vi søger. Vi søger ny økonomi- og administrationschef til at styre økonomi og ressourcer samt løbende at udvikle og tilpasse strukturer og processer.

Globalt Fokus er vokset betydeligt de seneste år og med stadig flere medarbejdere, og et øget budget, der udover medlemskontingenter tæller et stigende antal bevillinger, har vi brug for en dygtig økonomi- og administrationschef til at holde overblikket, styre økonomi og ressourcer, løbende udvikle og tilpasse strukturer og processer og bidrage til udvikling af organisationen både strategisk og organisatorisk.

Som vores kommende økonomi- og administrationschef har du blik for detaljerne, og du er dygtig til at analysere tallene, sørge for at de har den rigtige kvalitet og oversætte dem til rapportering og ledelsesinformation. Du er god til at skabe et overblik over helheden og til at prioritere i, kan understøtte kolleger i deres og både selv påtage dig opgaver og uddelegere hvor muligt. 

I Globalt Fokus arbejder vi altid på at sikre og tage vare om en god arbejdsplads, hvor høje ambitioner, fællesskab og fleksibilitet går hånd i hånd.

Om stillingen

Økonomi

  • Overordnet ansvarlig for Globalt Fokus’ økonomistyring inkl. budgetlægning, prognoser og likviditetsstyring. Arbejdet sker i samarbejde med direktør, teamledere og bevillingsansvarlige, og forudsætter også et blik for formidling til både sekretariatet og den politiske ledelse. 
  • Overordnet ansvarlig for aflæggelse af foreningens konsoliderede årsregnskab, samt ansvarlig for samarbejde med revisor, bank og 3.parts aktører på området.
  • Løbende analyse og udvikling af Globalt Fokus’ samlede økonomi ift. Value for Money, niveau for egenkapital, risikovurdering og -håndtering m.m.
  • I samarbejde med controller og økonomiassistent sikre kontrol af indtægter, udgifter og indkøb iht. egne og donorers retningslinjer. Selve bogføringen bliver håndteret af et eksternt bogholderi.
  • Samarbejde med Udenrigsministeriet og EU, og overordnet ansvarlig for at følge og sikre donorkrav i samarbejde med controller og bevillingsansvarlige.
  • Overordnet ansvar for kompetent økonomisk forvaltning af Globalt Fokus’ puljer.
  • Sikre relevante systemer til at håndtere Globalt Fokus’ behov og fortsætte den digitale udvikling.
  • Personaleansvar for personale i økonomi-teamet.

HR

  • Overordnet ansvar for Globalt Fokus timeregistreringssystem og løbende opfølgning og orientering om ressourceforbrug til direktør, teamledere og bevillingsansvarlige.
  • Løbende udvikling af og monitorering af lønbudgetter, timesatser og lønfordeling på bevillinger.
  • Udarbejde input til månedlig lønkørsel, som herefter bliver behandlet af eksternt lønadministrationsfirma. 

Drift og administration

  • Overordnet ansvar for drift af sekretariatsfaciliteter og samarbejde med udlejer, og ansvar for at sikre drift-, IT- og administrationsopgaver ifm. flytning og etablering af kontor i det nye. civilsamfundshus VOX.

Forventninger til dig

Din uddannelsesmæssige baggrund er sandsynligvis på kandidat niveau inden for økonomi, business administration, controlling, finance eller anden offentlig forvaltning. Væsentligst er dog at du har dokumenteret erfaring med økonomistyring og herunder gerne erfaring fra organisationer med forskellige typer indtægtsstrømme. Derudover ser vi gerne, at du har flere af de følgende kompetencer:

  • Kendskab til portefølje- og projektledelse samt ressourcestyring.
  • Stærke digitale og talmæssige kompetencer og erfaring med Excel, MS 365 og ERP, herunder gerne Business Central.
  • Kendskab til internationalt udviklingssamarbejde og erfaring med compliance og administrativ håndtering af bevillinger fra Udenrigsministeriet og EU.
  • Interesse for udvikling og optimering af interne processer og arbejdsgange.
  • Gerne erfaring fra lignende stilling i en civilsamfunds-, interesse- eller medlemsorganisation.
  • Er grundig, systematisk, struktureret og kvalitetsbevidst, og nyder at fordybe dig i komplicerede opgaver, samtidigt med at det overordnede strategiske blik er rettesnoren.
  • Har gode samarbejdsevner og også motiveres af at løse opgaver som en del af et team og en mindre arbejdsplads.
  • Kommunikerer godt i skrift og tale både på dansk og engelsk.
  • Trives i en foranderlig hverdag, hvor der veksles mellem store og små opgaver.
  • Har interesse for den internationale udviklings- og humanitære dagsorden.

Desuden, har du en grundlæggende forståelse for og føler dig repræsenteret i Globalt Fokus’ overordnede vision og mission som samlende platform.

Om Globalt Fokus

Globalt Fokus er en samlende platform for danske civilsamfundsorganisationer engageret i internationale udviklings-, miljø, og humanitære aktiviteter. Gennem national og international politisk interessevaretagelse samt styrkelse af vores cirka 80 medlemmer arbejder vi for en mere retfærdig og bæredygtig verden båret af et stærkt og mangfoldigt civilsamfund.

Vi tilbyder

  • Et job i et dynamisk sekretariat med engagerede, ambitiøse og dygtige kolleger med en arbejdskultur, hvor vi løfter i fællesskab til fordel for en vigtig sag 
  • En høj grad af medbestemmelse og mulighed for at gøre jobbet til dit eget
  • En spændende digitaliseringsrejse, hvor vi er igennem vores processer og procedurer for at tilpasse og optimere, der hvor det giver mening for vores nye størrelse og engagement
  • Mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen
  • Til efteråret 2025 flytter Globalt Fokus til det fælles civilsamfunds hus VOX på Lyngbyvej 100, med nyrenoverede lækre kontorfaciliteter, samt kantine og mange fællesarealer.


Ansættelsesvilkår og proces

Stillingen er en fuldtidsansættelse og meget gerne med start den 1.februar 2025 eller snarest muligt derefter. Økonomi- og administrationschefen refererer til direktøren. Løn og arbejdsvilkår forhandles individuelt.

Stillingen søges ved at indsende en motiveret ansøgning og CV via formularen herunder senest den 5.12.2024 kl.12.00.

Første samtale afholdes i uge 50 og anden samtale enten den 16. eller 17. december.

Spørgsmål til jobbet eller ansættelsesprocessen kan henvendes til direktør Mette Müller Kristensen.

En af Globalt Fokus’ kerneværdier er mangfoldighed, og vi opfordrer alle interesserede i at søge jobbet uanset køn, etnisk baggrund, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Vi ser frem til at læse din ansøgning. 

Ansøg via den krypterede formular nedenfor. Dine data bliver opbevaret fortroligt og vil blive slettet efter ansættelsesrunden er overstået. 

  • Oprettet den .

Tilmeld dig vores nyhedsbrev


Få nyheder om vores arbejde, aktiviteter og events direkte i indbakken.

Mød os

Rysensteensgade 3
København V, 1564
Danmark

Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


© Globalt Fokus